Emirichaan

Alla inlägg den 18 februari 2018

Av Emilia Elisabeth Ovaska - 18 februari 2018 19:39

Hej hej allihopa hoppas ni har haft en väldigt bra söndag idag det har vi här hemma iallafall haft!  

Vi har inte hittat på mycket idag men vi har spelat lite och sen städat och så har jag kollat runt lite på youtube videos och myst för mig själv.


Men som jag sa igår så skulle jag visa några av dom köp jag gjort denna månad men istället tänkte jag ta dom köp jag gjort iår eftersom det gått ett tag så kommer jag bara ta dom köp jag är mest nöjd med självklart kommer det vara en ärlig review och jag kommer tipsa om stället att köpa dessa produkter på för att inte behöva spendera lika mycket pengar som företagen själva skulle ta!

Alltså olika återförsäljare osv...   


Men dom första produkterna jag tänkte visa är något av dom senaste sakerna jag köpt  och det är ett par produkter från Maybelline New york ifrån deras Maybelline x Gigi Hadid kollektionen.

Där kollektionen är uppdelad i två olika stilar där vi har east och west coast collection.  

   


Så ser dom ut då och jag tycker väldigt mycket om west coast kollektionen (nedre bilden) och därifrån har jag nu köpt ögon skuggspalleten i warm / chaud (GG15) som innehåller många nude färger med några glittriga ögonskuggor och sen ett läppstift i färgen Lani (GG24) som har en liten murkare hint av röd färg i sig.

Och från east kollektionen köpte jag mig bara ett läppstift i en nude färg matchande till ögon skuggpaletten. 

Det är läppstiftet Taura (GG10).

Allt är köpt från H&M då dom har utförsäljning på den här limited edition smink kollektionen.

läppstiften kostade mig 50 :- / st och ordinariepris på dom är 199:- (finns också i lip kits med respektive lip pen om man gillar läpp pennor kostar 100:- nu på H&M)

Och ögonskuggspalleten kostade mig 100:- också ordinariepris på ögonskuggspaletterna ligger någonstans vid 150:- /st.

 


Men vi börjar med läppstiften som sagt jag älskar läppstiftet (Lani "GG24") från den kollektionen den har redan använts ett par gånger och känns som en perfekt röd färg för mig som naturligt är ganska ljus i hudtonen.

Läppstiften är inte en vinröd färg eller en skrikröd färg utan känns mer som en rosen röd färg vilket jag älskar! 

Och när det kommer till läppstiftet från east (Taura "GG10") collectionen så tycker jag att färgen känns som en smutsrosa men samtidigt inte faktum är att det är mer en ljusbrun färg än smuts rosa (vilket jag skulle föredra) men som tur är så är den inte jätte mörk så det den är inte jätte utstickande på läpparna när det kommer till min ljusa hy.

Här har jag några swatches på båda läppstiften!   


 


Enda nackdelen med west coast läppstiften (Lani) är att precis som många andra röda läppstift krävs det mer arbete för att få bort det röda läppstiftet från läpparna men kör man med lite varmare vatten och tvål gick båda läpsptiften enkelt bort vilket för mig var väldigt skönt då jag brukar vara väldigt lat när det kommer till att ta bort smink på kvällarna ;;;


Sen över till ögonskuggorna innan vi pratar om slutgiltiga översendet på dessa produkter från Maybelline new york.

Som sagt valde jag denna sepcifika ögonskuggspaletten för den hade mer varma toner och mer nude färger också eftersom mitt ansikte åter igen är väldigt blekt behöver jag varma färger. 

Och något jag också älskar i den här paletten är att den har tre färger "Carbon canyon" , "Magic hour" och "Butterfly lane" där alla dom tre färgerna har en varsinn smuts rosa ton vilket jag döööör för!

där den mörkaste rosa ögonskuggan "Magic hour" har guldigt glitter i sig som ger lite av en bronze effect på ögonen vilket är en väldigt fin touch för min del.

Sen finns det två andra glittriga ögonskuggor i denna palett "Off duty" och "Gi-force" där ena är en väldigt ljus ton med silvrigt glitter (denna "Off duty" färgen är för ljus för min hy och syns knappy på swatch bilden) och den andra "Gi-force" har mer av en guldig färg overall vilken är snyggt att ha på inre sidan av ögonlocket.

Sen sista färgen är den mörk bruna lite röda färgen "East valley" som är väldigt svagt pigmenterad precis som "Carbon canyon" och däremed kräver fler lager vilket inte är så bra.

 

overall älskar jag förpackningarna till produkterna tycker verkligen om den smuts rosa - beige färgen på förpackningen istället för den vanliga svarta.

Men när vi pratar om Maybelline new york så kanske inte många vet men Maybelline new york är inte Veganska.

Detta är väldigt osäkert då dom själva har sagt att dom är det men dom säljer smink i länder som kräver enligt lag att man ska testa på djur vilket är jätte synd.

Maybelline new yorks smink speciellt dessa läppstift är väldigt parfymerade så för allergiker så rekommenderar jag inte dessa heller!

Och när det kommer till det röda läppstift så innehåller sånt oftast krossade löss för det eftertraktade röda färgämnet.

Så för dom som redan är veganer så rekommenderar jag inte dessa då det finns många smink företag med liknande färger och toner utan alla dessa sjuka grejer som att testa på djur och krossa löss.

Jag köpte dessa innan jag fick inblicken om hur allt blev till och innan jag kollade upp om märket var veganskt.

Jag sminkar inte mig så ofta men när jag väl gör det vet jag att jag har andra liknande alternativ i smink väskan som Nyx cosmetics tillexempel.

Rekommenderar deras smink för veganer då deras smink är väldigt pigmenterade och finns att hitta på både H&M nu och som alltid finns dom också på Åhléns.  


Ett annat märke som jag tänkte prata om och som jag har blivit lite beroende av är då Real Techniques smink borstar. 

Och dessa kan jag garanterat intyga att dom är 100% veganska och dom har inte testat sina produkter (sminkborstarnas rengöringsmedel tillexempel) på djur eller gjort sina borstar av djurpäls vilket är väldigt skönt.

Dom är alltså då 100% syntetiska och hur mjuka som helst! Älskar dom!!!


Jag rekommenderar generellt att du som är ute efter bra smink borstar går efter några sminkborstar i högre prisklass (men inte för dyrt) för hållbarhetensskull och att inte borstarna - svamparna ska färga av sig eller bli färgade av sminket! Vilket jag är väldigt noga med och Real Techniques borstar går i en hyffsad prisklass där en borste kanske kostar 149 på Lindex tillexempel, Och det tycker jag är jätte bra pris för såna borstar!

speciellt då dom är syntetiska så är dom bättre för huden och enklare att tvätta rena

då borstar gjorda på djurpäls oftast samlar bakterier på sig så är det mer trovärdigt att få infektioner av sånna slags borstar (Om man int är noga med att tvätta borstar) än syntetiska borstar.

Jag själv tvättar alltid mina borstar och svampar efter varje gång jag anväder dom!!

Sminkar mig inte så ofta som sagt.


Real Techniques har ett stort utbud av borstar och därmed väldigt många försäljare drf har jag försökt köpa mig borstarna från lite olika ställen och gemföra priserna för att se vilken butik säljer dom för ett schysst pris. 

Och dessa återförsäljare tänkte jag gå igenom här i detta inlägg lite snabbt.

Men först här har vi hela min samling av dom alla olika borstar och svampar jag samlat åt mig.

 

Jaa jag har hunnit samla på mig ett par set av borstar från det här märket.

Men jag tänkte börja med svamparna som jag har ett par av.

Mina favoriter av alla dom här svamparna är dom oranga jag har (Miracle complexion sponge) en sån kostar 70 :- från Real Techniques egna hemsida men kan kosta 50 :- från en återförsäljare som cocopanda.se eller luxplus.se

och denna svamp är en av dom bäst säljande svamparna hos dom och det jag tycker om denna är att den färgar inte av sig det orange färgen när jag tvättar svampen då jag tvättar den (använder mig av väldigt varmt vatten) vilket en vanlig beauty blender inte skulle göra då när jag använt en så har den färgat av sig eller sugit åt sig av foundationen så mycket att det blir som en smink fläck på min vanliga beautyblender. 

Men det har inte denna svamp gjort!


Sen i min lilla röra av svampar har jag 3 st "miracle mini erasers" som jag än inte har testat men den är gjort för mindre countor och för att ta bort sminkrester under ögonen. Kostar 52 :- hos Real Techniques men finns på Lindex för 35 eller mer beroende på om det är rea eller inte.


Sen har jag en "miracle complexion sponge" som är gjort för foundation , concealer och countor med den 13 sidiga svampen kan man ha produkter på varje sida av svampen alltså 13 produkter!!

Har inte testat denna än men har sett att den är jätte bra.

Jag köpte den för 75 :- hos H&M och den kostar 90 :- på Real Techniques hemsida.


Sen sista svampen jag har är den rosa lite ovanligt formade svampen och den är ganska nya och det är min "miracle sculpting sponge" som är specialliserad för contoure har inte hunnit använda dessa contour svampar då jag inte gör contoure så mycket mer än på kinderna lite. 

Denna kostar också 52 :- på Real Techniques hemsida.


Men vid köp av produkter från deras officiella hemsida kommer en väldigt dyyyyyr frakt så rekommenderar att man stor handlar allt man vill ha om man ska köpa från den sidan!!

Annars rekommenderar jag H&M av all butiker som finns då H&M oftast sänker priserna på deras Real Techniques produkter väldigt ofta och om inte så är dom fortfarande billigare än vad dom skulle kosta hos Lindex tillexempel.

Och om du verkligen vill spara så visar jag er till cocopanda.se och luxplus.se som båda är svenska återförsäljare på nättet och dom har alltid stora rabatter på alla varumärken som säljs skulle rekommendera luxplus.se mer än cocopanda för den som är redo att betala ett medlemskap som alltid kommer ge dig 100 kr rabatt på allt du köper hos dom vilket inkluderar alla Real Techniques set!

Här har ni några bilder på set som går att hitta hos www.luxplus.se

Både luxplus och cocopanda erbjuder snabb frakt!!  

 

Någon som jag älskar med Real Technique är att dom är så färgglada och visa av färgerna har en betydelse också så som att orange står för saker som consealing och foundation borstar och svampar. 

Så alla borstar som är orange är foundation borstar och puder etc.

Lila står för saker som ögon skulle ögonbryn och helt enkelt saker som har runt ögonen att göra.

Så alla lila borstar är till för ögonen.

Och alla dom rosa är för touch ups så som läppar kinder lite såna saker som ger en bra finnish på hela din makeup.

Vilket är enkelt att hålla koll på!.

Som ni ser i exempel bilden så är det två set ett orange och lila så ni kan ju gissa vad dom borstarna är till för!  


Sen som vi ser har jag två set av 5 borstar som inte passar in i dessa färg system.

det är då mitt limited edition "Berlin your pick" som fortfarande finns på www.luxplus.se för den som vill ha och dessa set är likadana men kommer med en annan design och därför är det andra lite mer lila setet också limited edition från den här vintern.


Sen så släppte dom precis ut en ny kollektion av glittriga lila borstar i sex olika borstar och har redan fått tag på 3 av dom borstarna.

Sånahär borstar från Real technique är lite dyrare än dom vanliga orange - lila - rosa borstarna så rekommenderar inte dom till den som inte har mycket pengar då dom gör precis lika bra jobb som dom andra vanliga borstarna.


Det var allt jag hade för denna gång så hörs vi imorgon då jag kanske kommer med lite boktips för den som inte tycker om att läsa!  


Puss o kram // Emilia


Av Emilia Elisabeth Ovaska - 18 februari 2018 00:45

Så klockan är snart ett på natten här i Karlskrona och jag och Anton (killen min) sitter och gör en varsinn blogg där jag nu har blivit färdig med min design och är 100 % nöjd älskar det   


Nu ska jag bara se vad för saker jag kan blogga om utan att det ser ut som att jag bloggar om varje sekund av mitt liv (vilket jag inte har tid med)


Men en sak jag vet ganska säkert är att denna blogg kommer att handla mycket om veganism och hur man blir vegetarian. 

Mycket prat om djur i alla raser från husdjur till dom man har på gård och så vidare.

Samtidigt som vi kommer att gå igenom smink rutiner smink produkter och mode trender!


Jag kommer köpa mig massa produkter gå igenom dom i Youtube videos eller liknande och visa er vad JAG tycker om dom och såklart håller vi oss till ett cruelty free sortiment av smink   


Anton som sagt studerar ju här nere och han studerar spel programmering och ville också börja blogga lite smått så då har jag visat honom lite trick och tips på hur man får den snyggaste bloggen!

(Kommer göra ett inlägg med dessa tips senare)


Så för er som också är spel intresserade så får ni gärna kolla in Anton blogg här :

www.gamingcode.bloggplatsen.se


Och självklart ser vi båda fram emot er feedback på inläggen och feedback på utseendet m.m   

Men jaa snart blir det nog att lägga sig efter att ha arbetat med utseendet på bloggen och andra sociala medier så allt får ett specifikt rosa tema i det hela!

Då min favorit färg är just den här smutsrosa färgen som syns mycket överallt!


Men innan jag går och lägger mig så tänkte jag lägga ut en till bild på en av dom söta nallarna från mitt tidigare inlägg men med mina naglar med då det nu gått 4 veckor sen jag fixade mina naglar hos Red Nails och dessa naglar är sånahär tipp naglar med gelé lack över och dom har suttit så bra under dessa 4 månader!


Hoppas verkligen dom håller i 2 veckor till när jag åker till London med Anton!

Dessa naglar är gjorda i Karlskrona då men Red nails har salonger i Kristianstad och Karlshamn. 

Naglarna kostade mig 350 då dom hade erbjudande på nya naglar men jag har sett attdom också erbjuder en spa pedikyr och waxning.

Dom har också ögonfransförlängningar med license.  

 


Rekommenderar dom som bor någonstans i närheten av salongerna att gå ta en titt i deras salonger och kanske har dom erbjudanded den dagen!


Däremot är inte detta rekommenderat för veganer då deras produkter dom använder i salongen är inte markerade cruelty free men inget säger att dom är testade på djur men känner vi skönhetsindustrin och dess lagar så är det ungefär 90% chans att något av alla produkterna är testade på djur.


Jag gjorde detta då jag bruttit alla naglarna när jag kom hit och detta är andra gångnen i hela mitt liv jag fixat mina naglar (då jag naturligt har tjocka och långa naglar)


Men nu är det lägg dags och vi hörs imorgon igen där jag går igenom några av dom alla köpen jag gjort denna månad!

(det är ett par köp heheh)

Men god natt på er alla sov sött   


Puss o kram // Emilia



Presentation


Emilia Elisabeth Ovaska
18 år från Finland och bosatt i Stockholm.
Välkommen!

Länkar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<<
Februari 2018
>>>

Kategorier

Senaste inläggen

Omröstning

Vad tycker du om bloggen?
 Älskar den!
 Jag tycker om den jätte mycket.
 Jag tycker om den.
 Helt okej
 Ok
 Ganska tråkig
 Dålig
 Hemskaste bloggen någonsin!

Sök i bloggen

Arkiv

Flashy Pink Heart

Translate

WWF

Var med och hjälp WWF för att föröka antalet tigrar i världen!


Skapa flashcards